Δείκτες Ποιότητας
1. Δείκτες που αφορούν το διδακτικό προσωπικό
Μέσος όρος δημοσιευμένων εργασιών των μελών ΔΕΠ ανά έτος
Η γραφική παράσταση παρουσιάζει το ακαδημαϊκό έργο των μελών ΔΕΠ που παράγεται ανά έτος. Η αύξηση των δημοσιεύσεων είναι συνυφασμένη με την αποτελεσματικότητα λειτουργίας του ΠΜΣ τόσο λόγω αύξησης των φοιτητών που ασκούνται πειραματικά και συμμετέχουν σε ερευνητικά projects, όσο και εξαιτίας των πόρων που αξιοποιούνται σε εργαστηριακά αναλώσιμα και λοιπές ανάγκες διευκολύνοντας τις συνθήκες διεξαγωγής πειραματικών ερευνητικών εργασιών των εργαστηρίων και των μελών ΔΕΠ.
Μέσος όρος αναφορών σε δημοσιευμένες εργασίες των μελών ΔΕΠ ανά έτος
Η γραφική παράσταση παρουσιάζει τις αναφορές που γίνονται δημοσιευμένες εργασίες των μελών ΔΕΠ από άλλους συγγραφείς. Η γραφική παράσταση απεικονίζει την αύξηση των αναφορών με το πέρας του χρόνου οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι τα μέλη ΔΕΠ όχι μόνο αυξάνουν το παραγόμενο ακαδημαϊκό τους έργο αλλά ότι και το ίδιο το έργο που παράγεται είναι σύγχρονο, ποιοτικό και άξιο αναφοράς.
2. Δείκτες που αφορούν τους υποψηφίους
α. Αιτήσεις υποψηφίων ανά έτος
Στο ραβδόγραμμα αριθμού αιτήσεων σπουδαστών ανά έτος, διαπιστώνεται μια σταθερή ανοδική πορεία των ενδιαφερομένων. Το αποτέλεσμα αυτό είναι ένας αντιπροσωπευτικός δείκτης απήχησης του ΠΜΣ και επιβεβαιώνει την καλή ποιότητα παροχών γνώσεων καθώς και την αποτελεσματικότητα στην πολιτική προβολής του.
β. Ποσοστά τμημάτων από τα οποία προέρχονται οι υποψήφιοι φοιτητές - αιτούντες
Σύμφωνα με τις πίτες κατανομής για το ποσοστό των αιτήσεων των φοιτητών ανά Τμήμα, διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συμμετοχής στο ΠΜΣ ‘Βιομηχανική Φαρμακευτική’ δείχνουν οι Χημικοί και οι Φαρμακοποιοί και περίπου στο 30% οι υπόλοιπες επιστήμες. Η παρατήρηση αυτή είναι εύλογη αφού το γνωστικό αντικείμενο του μεταπτυχιακού προσεγγίζει περισσότερο τα δυο αυτά επαγγέλματα. Στο 30% των υπολοίπων επιστημόνων που ενδιαφέρονται για το μεταπτυχιακό σταθερή συμμετοχή έχει το Τμήμα των Χημικών Μηχανικών και της Βιολογίας. Επίσης μια άλλη παρατήρηση είναι ότι ο αριθμός αιτήσεων των Χημικών υπερτερεί αυτού των Φαρμακοποιών. Αυτό συμβαίνει διότι το επάγγελμα του Φαρμακοποιού σε ένα μεγάλο ποσοστό βρίσκει επαγγελματική αποκατάσταση στα Φαρμακεία.
γ. Ποσοστά εκπροσώπησης φύλου υποψηφίων ανά έτος
Στα ραβδογράμματα αποτειπώνεται η διαφορά εκπροσώπησης φύλου των υποψηφίων ανά ακαδημαϊκό έτος. Το ΠΜΣ Βιομηχανική Φαρμακευτική σύμφωνα με τα γραφήματα έλκει περισσότερες γυναίκες με μεγάλη διαφορά κάθε έτος.
δ. Μέσος όρος βαθμολογίας βασικού τίτλου σπουδών υποψηφίων ανά έτος
Σύμφωνα με τα ραβδογράμματα διαφαίνεται αύξηση του μέσου όρου βαθμού βασικού τίτλου σπουδών με το πέρας των ετών λειτουργίας. Η προσέγγιση φοιτητών υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου αποτελεί στόχο για το ΠΜΣ ΒΦ.
3. Δείκτες που αφορούν τις επιδόσεις των φοιτητών και το προφίλ τους κατά την διάρκεια των σπουδών τους
α. Μέσος όρος βαθμολογίας ανά μάθημα ανά ακαδημαϊκό έτος
Σε γενικές γραμμές ο Μέσος Όρος της βαθμολογίας/ μάθημα των φοιτητών που παρακολουθούν το ΠΜΣ στα διάφορα μαθήματα είναι πάνω από 7,5. Επίσης παρατηρείται μια σχετική βελτίωση των βαθμών τους όσο προχωράμε στα μαθήματα 2ου εξαμήνου, πιθανόν γιατί πλέον οι φοιτητές έχουν ενταχθεί πλήρως στις απαιτήσεις του προγράμματος.
Μια ακόμη παρατήρηση είναι ότι οι φοιτητές που εισήχθησαν την πρώτη χρονιά ίδρυσης του μεταπτυχιακού (2018-2019) έχουν σχετικά καλύτερες βαθμολογίες. Αυτό πιθανόν δικαιολογείται διότι το αποτέλεσμα προέρχεται από ένα περιορισμένο αριθμό εισαχθέντων (8 φοιτητές) εκ των οποίων οι περισσότεροι, λόγω βασικού τίτλου σπουδών, ήταν εξοικειωμένοι με τα μαθήματα που διδάσκονταν. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι από στα επόμενα έτη σπουδών ένα μεγάλο μέρος της διδασκαλίας γινόταν διαδικτυακά υπό συνθήκες COVID, διάστημα το οποίο θεωρείται ιδιαίτερο για την ακαδημαϊκή κοινότητα καθώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά αποκλειστικότητα ήταν πρωτόγνωρη για τους φοιτητές.
β. Ποσοστά φοιτητών σύμφωνα με τη χρονική διάρκεια λήψης του πτυχίου
Από τα ραβδογράμματα ποσοστού αποφοίτησης /εξάμηνο παρατηρείται ότι συνολικά στα περισσότερα έτη οι φοιτητές αποπερατώνουν τις υποχρεώσεις τους στο 4ο εξάμηνο. Αυτό εν μέρη είναι λογικό δεδομένου ότι το 3ο εξάμηνο περιλαμβάνει δύο μαθήματα παρακολούθησης και την εκπόνηση της διπλωματικής (πειραματική εργασία και συγγραφή). Συνεπώς, λόγω των αρκετών υποχρεώσεων οι περισσότεροι φοιτητές ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο 4ο εξάμηνο. Επίσης στα ακαδημαϊκά έτη 2020-21 και 2021-22 υπήρξε ένας περιορισμένος αριθμός φοιτητών που αποχώρησαν (δύο φοιτητές). Αυτό πιθανόν να συμβαίνει για τους ακόλουθους λόγους:
- Λόγω των υψηλών μαθησιακών απαιτήσεων του ΠΜΣ
- Κάποιοι από τους σπουδαστές παράλληλα εργάζονταν (εκτός Θεσσαλονίκης) και δεν μπορούσαν να παρακολουθούν τις διαλέξεις δια ζώσης. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα δημιουργήθηκε η ‘ειδική ομάδα’
4. Δείκτες που αφορούν τους απόφοιτους φοιτητές
α. Ποσοστό αποφοίτων που έχουν αποκατασταθεί επαγγελματικά ανά ακαδημαϊκό έτος
Τα ραβδογράμματα παρουσιάζουν την αποκατάσταση των πτυχιούχων φοιτητών ανά ακαδημαϊκό έτος τα οποία αγγίζουν το 100%.
β. Ποσοστά διαφορετικού τύπου απασχόλησης αποφοίτων ανά ακαδημαϊκό έτος
Το μεγαλύτερο ποσοστό απασχόλησης των φοιτητών είναι σε φαρμακοβιομηχανίες. Υπάρχει ένα ποσοστό σπουδαστών που παρόλο την απασχόλησή τους σε φαρμακείο είναι απόφοιτοι του ΠΜΣ. Αυτοί συνήθως είναι φαρμακοποιοί που θέλουν να παρασκευάζουν στο φαρμακείο τους γαληνικά σκευάσματα, καλλυντικά ή να μπορούν να εκτελούν συνταγές ιατρών για την παρασκευή κάποιου σκευάσματος.
γ. Μέσος όρος βαθμού πτυχίου φοιτητών ανά ακαδημαϊκό έτος
Ο Μ.Ο. του βαθμού των πτυχίων των αποφοίτων ανά ακ. χρονιά κυμαίνεται από 9,51-9,22.
5. Δείκτες παραγωγικότητας ακαδημαϊκού έργου των φοιτητών
α. Ποσοστό φοιτητών με δημοσιεύσεις στο σύνολο των φοιτητών του ακαδημαϊκού έτους
To ραβδόγραμμα απεικονίζει το ποσοστό των φοιτητών κάθε ακαδημαϊκής χρονιάς που δημοσίευσε ερευνητική εργασία πχ το 80% των φοιτητών του ακ. έτους 2018-2019 δημοσίευσε εργασία. Από το γράφημα διαφαίνεται ότι το ακ. έτος 2018-2019 οι φοιτητές ήταν ιδιαίτερα παραγωγικοί γεγονός που δικαιολογείται από τον μικρό αριθμό τους (8 στο σύνολο). Με το πέρας των ετών η αύξηση του αριθμού των φοιτητών μειώνει τα ποσοστά τους.
β. Ποσοστό δημοσιεύσεων (στο σύνολο των δημοσιεύσεων) ανά ακαδημαϊκή χρονιά
Τα ραβδογράμματα απεικονίζουν το ποσοστό των εργασιών που έχουν δημοσιευθεί από φοιτητές κάθε ακαδημαϊκού έτους πχ το 60% των δημοσιεύσεων (μεταξύ χρον. διαστήματος 2018-2022) παρήχθησαν από φοιτητές του ακ. ετους 2018-2019
Τα αυξημένα ποσοστά των παλαιότερων φοιτητών είναι αναμενόμενα καθώς αυτοί που συνεχίζουν ακαδημαϊκά κατά τον χρόνο δημιουργίας του γραφήματος έχουν δημοσιεύσει περισσότερες εργασίες από τους νεότερους.
γ. Ποσοστό δημοσιεύσεων (στο σύνολο των δημοσιεύσεων) ανά έτος
Στα ραβδογράμματα απεικονίζεται το ποσοστό των δημοσιεύσεων των εργασιών ανά έτος πχ το ακ. έτος 2018-2019 δημοσιεύθηκε 1% των εργασιών. Το γράφημα είναι αναμενόμενο καθώς το πρόγραμμα ξεκίνησε τη λειτουργία του το έτος 2018-2019 επομένως οι φοιτητές συμμετείχαν σε ερευνητικές εργασίες εν δυνάμει δημοσιεύσιμες μετά το εαρινό εξάμηνο του 2018-2019.